Wednesday, August 10, 2011

Slow ke?

Bulan puasa ni, jam sangat teruk. 


Bukan dkt jalan raya, tapi dekat parking ofis saya. From parking to entrance paling kejap 1/2 jam. Lepas tu jam nak ke percint 9 tuh. Eh saya ni bab2 drive mmg krg kesabaran. Mulut x banyak bising sangat tapi x leh diam ikut je traffic. Saya mesti nak mencelah/menyelit. Pernah kawan lelaki yang saya baru kenal dekat induksi, panggil saya pempuan baik punye cilok sebab dia drive blkg kereta saya tanpa saya sedari dari hiway MEX Putrajaya - KL. Hehe.


Saya balik pukul 5, so dpt keluar dari kompleks ofis yg parking mcm harrrr ni 530. Terus fetch anak2 and sampai rumah 6pm.
Tukar baju, breastfeed Ireen, terus bersilat di dapur. Ok normally saya akan masak 3 jenis lauk yg simple. Saya bukan pandai masak dan bukan suka masak sangat..haha. Tapi husband saya kalau beli lauk di bazar, dia akan makan hanya secubit dan selebihnya buang. Beli satu lauk RM2 je, bkn byk. Maka gigihlah saya memasak yang simple2. Asalkan husbnd saya sangat suka masakan saya so okla kan.


Macam semalam saya masak 3 ekor ikan cencaru sumbat sambal belakang berkicap (panjang kan nama menu ni haha), sayur tumis kangkung dan sotong 3 rasa. Lepastu saya goreng kuih2 frozen. Buat air panas dan sejuk, hidang2 semua, ngam2 730 azan baru siap masak + kemas dapur yang mana sempat. .Terduduk kepenatan. Lampu otromen dah blink2 hampir malap menunjukkan tenaga saya dah nyawa2 ikan.


Haritu saya masak udang lomak cili padi, sayur campur, telur dadar  dgn goreng karipap
Haritu lagi saya masak bayam lemak putih, ikan kembung masak taucu, sambal terung, makaroni goreng - eh yg ni saya masak 4 jenis laaa.
Haritu lagi lagi saya masak sup sayur, sambal udang, dgn ape eh x ingat la 1 lagi dgn goreng popia.


Soalan dia kat sini, saya nak tanye la..slow ke saya masak??
3 jenis lauk + masak nasi + goreng kuih + kemas dapur + basuh periuk belanga + buat 2 jenis air + hidang
(Yang gangguan wajib anak2, tarik2 baju menangis2 x kasi masak, yang bergaduh kat dapur berebut botol mineral kosong nak buat kompang, yang carik sudu garpu sume hilang rupenye anak sorok dalam fridge,yang tumpah air tumpah yogurt pecah2 kan biskut utk hiasan lantai dan gangguan2 lain perlu di consider)


Saya rasa saya dah sehabis pantas dah macam Nasha Aziz dalam citer Super Mak. Dewa keleng byk tangan pon kalah.


Lepas solat2 sume jangan tanya saya kat mana. FENGSAN!


Slow ke??
Bye!





3 comments:

Yana Halim said...

tak slow la. hebaakkkkkk...

sha said...

x slow kan. eh tapi x la hebakkkk.hehe

iezam said...

u masak sedap..i loike.