Wednesday, August 17, 2011

Rojak Entry

Salam..


Today as Selangor's public holiday, my hubs kinda pursue me to take leave so that boley bercuti bersama-sama. Tapi tidakla as I'm planning to take leave on Friday or next Monday.  Kereta saya hubs bwk workshop for MAJOR service. Semua bende kene tukar. Absorber, Belting, Brake Pad, Chamber, Tyres (all 4 of them), Aircond service..err sume lah u just name it. Just about an hour ago he told me that both of my brake pump already leaks, so kene tukar. Ada jugak eh brake pump. Ingatkan brake pad je. Apekebende lah lantak situ sume mau mintak tukar. Kereta pon nak raye ke. I'm officially broke. Uwawawawawaa... 


Weekends are just too tight we don't even have time to shop. So kalau cuti either Friday or Monday bolehla pegi shopping. Plus if weekdays we could leave the Darnis(a) beradik at their nursery so shopping will be much easier n faster. Satu hape pon belum beli kesian ank2 belum ada baju raya mak dia xpe la lagi kan eh tapi mana boleh mak dia nak jugak baju raya.  This year I did not tailor made my kurung for raya. Sebab plan asal just nak pakai baju masa Gurl's and Ilmam's wedd. (Teringat I have not blog bout ilmam's wedd yet). Tapiiiii.....mcm dah bosan pulak so kene jugak beli baju siap. But the thing is hand made baju are sooooo expensive I wanna cry. Material and design biaseeee je tapi harga aiseyman boleh pengsan. And macam takde mood nak pikir baju raya sangat as my parents, abang is and Amni will be going umrah this Saturday. Raya ke 4 baru balik. So raya without them so sedih. Sedih tak dapat ikut pon 1 hal la jugak. Tskk..Tapi happy for Bang is and Amni akhirnya dapat jadi tetamu Allah.


Tadi bloghop so bukak 1 blog ni tunjuk kuih putu piring. Oh my favvy. Segala putu2 sume my favvy terus teringin. Maka harini plan nak terjah Bazar Putrajaya. Yeah for the 1st time in this year nak pegi sana. Last year we stayed at Putrajaya so memang selalu pegi sana but this year dah jadi Puchong's resident, bazar tak meriah but price wise cheaper than Putrajaya. I just don get it why la Putrajaya mesti mahal padahal sume pon government servant and as we know org gomen bukan la kaya kan. Huh tak paham!. Harini  tak payah masak, beli je semua. Wink wink!.


Duit raya pon belum tukar lagi bende ni la yang paling malasss sangat nak buat. EEEee just thinking of it saya dah malas dah. Kan best kalau keje dekat bank no hassle beratur panjang2. Time ni la ko nak keje bank eh. Kuih raya pon belum beli. Every year tak habis so my hubs kata tak payah beli. Tapi I nak beli jugak hihi. Nantilah beli je kat mana-mana.


Eh haa..Levi's skrg kenape x cun dah eh? Dah lama x tengok2 levis now dah pelik2 la cutting dia. Sungguh la tak berkenan. Kene tengok jeans lain la pulak.


Ok lah till then.
Bye!











No comments: