Thursday, April 19, 2012

Rutin VS Nikmat

Assalam,


Morning all..
Sesampai saje dekat ofis terus ada mood untuk update blog.
Rutin saya sampai ofis before pukul 8, tapi harini hujan dan jammed, so terlewat 5 minit. Sekali sekala takpelah.
Tiap-tiap pagi rutin hantar anak ke taska dulu. Rutin balik kerja pulak biasalah fetch anak, masak, layan anak, mengadap kerenah anak yang macam-macam dan tak sudah-sudah, layan suami,  tido kan anak, mandikan anak etc etc. Rutin weekend adalah bawak anak jalan-jalan, visits parents, makan-makan, shopping etc. Itu semua rutin. Kadang-kadang kita bosan dengan rutin harian..kadang-kadang kita penat..kadang-kadang kita nak buat sesuatu bende yang di luar rutin harian.


Tapi sedarkah semua bahawa rutin itu adalah satu nikmat?
Nikmat itu kita tak sedar ianya suatu nikmat sehinggalah kita kehilangannya.


"Selamat Hari Lahir yang ke 3 untuk anak ku yg amat disayangi Nurul Batrisyia Bt Muhammad Badran..ayah doakan Kakak tabah menghadapi kehidupan yg mendatang..moga anak ayah menjadi anak yg solehah..ayah sentiasa mendoakan anak2 ayah memperoleh kejayaan di dunia & akhirat..sudah ditakdirkan ibu & adik zafri pergi meninggalkan kita tp ayah masih ada untuk membesarkan anak2 ayah, INSYALLAH jika umur ayah masih panjang..Nurul Batrisyia & Muhammad Zarif patut bersyukur sekurang2nya anak2 ayah tiada dosa dgn ibu..ayah rindukan nikmat menjadi ayah..hantar zarif ke sekolah,mandikan batrisyia,bawa anak2 pergi jalan2 & byk lg nikmat menjadi seorang ayah..ayah bangga anak2 kuat menghadapi UJIAN ini..ayah bersyukur ada anak2 yg hebat..ayah sayang & rindukan anak2 ayah..AL-FATIHAH untuk ALLAHYARHAMMAH ZAINURUL IRMA BT ZAMRI & MUHAMMAD ZAFRI B MUHAMMAD BADRAN"


Itu saya pinjam daripada wall FB seorang kawan. Dia baru kehilangan isteri dan anak ke 3 yang berumur 3 bulan dalam accident. Dua anaknya di jaga oleh ibu bapanya sehingga lah keadaan menjadi stabil. 




Dia telah kehilangan rutin hariannya.
Bersyukurlah atas nikmat yang kita ada.
Al-Fatihah.





2 comments:

iezam said...

rutin tu sbnrnya nikmat..for instance, tgk rutin kita..kalo slh satu dr perkara tu ilang,rutin kita xkn sama lg..even kdg2 bile terkenang bnda yg kita xilang pon..tp dh xdpt buat lg sbb mungkin usia..status..itu pon dh sedih..kan b??

sha said...

a ah..so true..